27. prosince 2012

Šťastné a veselé?

Od té doby, co jsem na vysoké, neslavím Vánoce. Není to touhou vybočovat nebo nějakým vyšším, úctyhodným důvodem. Je to zcela sobecké.
Přibližně od třinácti jsme dostávaly se ségrou k Vánocům peníze. V té době to bylo super, kapesné mizerné, takže na knížky nebylo, doma nikdo nečte, takže by se mi netrefili do vkusu, mohla jsem si koupit, cokoliv jsem chtěla. Jenže rok od roku se částka zvyšovala a dárků, které jsme si nekoupily samy ubývalo. Když mi bylo sedmnáct, byla mamina těhotná, těsně před Vánoci v porodnici, takže jsem všechny dárky zabalila a odnesla je pod stromek. A pak jsem postupně začala zjišťovat, že si dárky musím nejen kupovat, ale pokud je chci mít pod stromečkem, tak si je musím i zabalit a odnést si je tam. Mamka mi dávala peníze se slovy, ať si koupím něco na sebe. Což mě štvalo - mám si koupit v listopadu sukni, která se mi líbí, zabalit si ji a čekat do prosince, abych ji mohla nosit? To určitě. 
Poslední rok na střední se pod stromkem krom toho, co jsme si koupily samy, neobjevily ani ponožky. To mě naštvalo. Hrát si na překvapenou nad věcmi, které jsem si sama koupila, abych to nekazila bráškovi? Ne. 
Zpočátku jsem si s nimi alespoň dala večeři, kapra a salát. Loni už jsem ale byla veganka a znamenalo to, že si musím udělat vlastní večeři. Skvělé, ne? 
Letos jsem doma být vůbec nechtěla, ale kvůli tomu, že babička byla na operaci a já ji chtěla vidět, jsem zůstala. Dnešek byl dokonalou tečkou za celou tou fraškou. Spousta výčitek, spousta slz, slova, která nikdy neměla padnout, slova, která by vyřčena být měla, ale stále ještě nebyla. Letos to bylo ještě mnohem horší než kdy dřív. A jaké byly vaše Vánoce?

13 komentářů:

  1. Letos byly Vánoce první dobré. Po řadě let, kdy jsem je trávila tak, jak jsem nechtěla. U nás to pak vygradovalo loni, všechno jsme si s rodiči vyříkali, letos už jsme si to oslavili úlevně každý po svém a určitě jsme si to užili lépe. Nemá cenu rvát rodinu dohromady, když je to pro všechny horor. A tím pádem se máme zase rádi :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vlastně podobné jako tvoje. Podobně to vždycky bývalo. Letos jsem se navíc rozešla s přítelem. Teda on se mnou. Lépe řečeno prý jsme spolu dávno nechodili. Nenávidím Vánoce. A od letoška je nenávidím o nějakou pomyslnou kapku víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Bára: Když nejhorší je, jak mají lidi vymytý mozky tím, jak je třeba se sejít, jak je třeba dát všem najevo, že je máme rádi, a to všechno je potřeba udělat na vánoce.

    Anonymní: Nechci ti to přát, ale jsem ráda, že v tom nejsem sama. Už jsem si fakt připadala jako exot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, sama v tom určitě nejsi. Ještě přežít Silvestra, zkoušky a Valentýn a bude zas dobře. Kdybys náhodou věděla o nějaké zemi, kde se tyhle shity neslaví, dej mi vědět. Začnu spořit na příští rok na dovolenou.
      Ach jo. Cloumá mnou extrémní znechucení.

      Vymazat
    2. Asijské země. Vážně o nich na příští rok přemýšlím, Laos, Vietman, indonésie či něco takového :-)

      Vymazat
  4. Můj názor k Vánocům jsem napsala u sebe na blogu- nic moc, když se to tak vezme.
    Už chápu proč odmítáš Vánoce. Také by mě to nebavilo. Připadá mi to... Dám svůj příklad: Je mi už dost na to, aby mi rodiče nekupovali hračky a aby jejich vkus byl i tím mým. Ale i přes to pod stromečkem jsou dárky o kterých nevím a udělají mi i radost. Cením si toho, že si dají tu praci, i když potom povědí: "My nevíme už co ti kupovat."
    Zvláštní. Lišíš se od svých rodičů až nějak moc. Nejsi třeba adoptovaná či vyměněná v porodnici (pokus o vtip)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych nebyla oběma svým rodičům podobná tak, že mě poznají i cizí lidi, který mě nikdy neviděli, tak bych si myslela, že jsem vyměněná nebo adoptovaná :) Ale ta podoba se fakt zapřít nedá.

      Vymazat
  5. Je mi líto, že letošní Vánoce dopadly u vás tak špatně :(
    U nás to docela šlo, dokonce jsem se s mamkou ani nepohádaly, ale zato jsme to dohnaly dneska :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem s tim tak nějak počítala, ono to tak je každý rok. I když až tak špatně asi ne, ale stejně je to každý rok na houby. Každopádně jsme si se ségrou uvědomily, že se do toho budeme muset asi trochu vmontovat, aby s tím začali doma něco dělat. Snad to nějak půjde.

      Vymazat
  6. Já mám Vánoce ráda a hrozně mě vytáčejí lidi, co se je svou blbou náladou a faktem, že oni je rádi nemají, snaží kazit ostatním. Jak já nesnáším takový ty kecy typu "tak jsme to úspěšně přežili" a "no jo, Boží hod, to se lidi navštěvují, tak snad k nám nikdo nepřijde." Samozřejmě, že chápu, že někdo je nesnáší, ale já taky nesnáším spoustu věcí a nesnažím se s tím prudit všechny okolo.
    Na druhou stranu, pokud by to mělo vypadat jako u tebe, tak se jim na to taky vykašlu a radši si Vánoce oslavím třeba i sama na bytě s bramborovým salátem, který si udělám podle svého, takže bez celeru a s hráškem;) Protože úplně stejně mě vytáčí, když někdo prohlašuje, že Vánoce jsou rodinným svátkem a pak ho rodinně stráví tím, že čumí na televizi a žerou.

    Rodinu jsem si na to poměrně "naučila," takže letos jsme se s tátou chytli až asi čtyři dny po Štědrém dni a to v Kauflandu a kvůli tomu, jestli je koření v regálu srovnaný podle abecedy nebo ne:D A hlavně od tý doby, co s náma nežije matka, jsou Vánoce i svátky toho klidu, protože nemusíme trnout, kdy dostane nějaký trpitelský záchvat, jaká je chudinka, případně, kdy se bude snažit o sžíravou ironii, kterou neumí, takže bývá docela trapná:) Tím už ale teď oblažuje jinde.

    Nicméně pořád bych si Vánoce představovala jinak. Ale to asi budu muset počkat na vlastní rodinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mívala Vánoce taky ráda. Ale to už je bohužel dávno. A kvůli tomu, jak to vypadá u nás, tak se chytám za nos s tím, že jsem přesně taková, jaká píšeš :) Zkusím to příští rok nějak regulovat :)
      Je blbý, když je v rodině někdo, kdo to dokáže zkazit všem kvůli blbostem. Je to pak celý takový na houby...

      Vymazat
  7. no...vánoce:D měla jsem horečku, moc si z nich nepamatuju:D...nacpala jem do sebe kus kapra a překvapivě byl i tak docela dobrej...rozdávání darů jsem přetrpěla v teplákách a snažila ho urychlit a pak se zase odkýblovala do postele...ale neřvali jsme po sobě, takže dobrý...akorát výtka u stolu "ty vypadáš teda fakt hrozně" fakt padnout nemusela...jak vypadáte vy, krasavci, když se vám skoro vaří krev?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle Vánoce byly nějaký nemocný, bráška taky padnul s teplotou. Sice ne moc vysoká, nějakých 38, ale i tak. A slyšela jsem to leckde, že byli lidi nemocný...

      Vymazat