17. dubna 2012

Můj soukromý měsíc

Dokumentární film, který pojednává o tom, jak naše společnost nahlíží na něco tak přirozeného, jako je menstruace. To, co dělá ženu ženou, je v naší společnosti považováno za něco, za co bychom se měly stydět. Něco, o čem bychom neměly mluvit, měly se tvářit jako by nic takového neexistovalo, kdyby to nebylo barbarské, nejraději by nás během našich soukromých dní zavřeli do izolace.
Přitom na menstruaci není nic, za co bychom se měly stydět, co bychom měly utajovat. Měly bychom být hrdé, že můžeme menstruovat, dává nám to sílu, vždyť díky tomu, že jsme schopné menstruovat, jsme schopné dát vzniknout novému život, proč bychom se za to měly stydět?
Film se snaží říct, že menstruace může být i příjemná, pokud to tak žena chce a dokáže si vážit svého těla.

10 komentářů:

  1. tak to je zajímavé, dá se někde stáhnout?:)

    OdpovědětVymazat
  2. tak nevím, když vidím ty reklamy na vložky, mě připadá, že je dnes tak samozřejmé a obyčejné se tohoto tématu dotknout...

    OdpovědětVymazat
  3. Jenže ty reklamy na vložky a tampony jsou tak hrozně stupidní, dělají z holky oběť, kterou není, tvrdí, že menstruace je zlo (i když pravda je, že s vložkami a tampony to zlo skoro je)...

    OdpovědětVymazat
  4. Super, podívám se po tom
    Ale hele, mně by nevadilo, kdyby ženy při menstruaci měly právo někam odejít do klidu, beze stresu, bez blbejch chlapu který v době menstruace naše námitky na jejich nápady komentujou slovy "no jo to protože máš krámy"
    Reklamy na tampony a vložky jsou stupidní, ani se toho tématu moc nedotýkají - jak mužou zpívat o podiích, když jde o vyplavování neoplodněných vajíček? (no jo tahle reklama mi fakt pije krev :P)

    OdpovědětVymazat
  5. Ale tak jasně, že by mi taky nevadilo se jednou za měsíc na týden zdekovat a odpočinout si od všeho a od všech, ale rozčiluje mě, že je žena na základě menstruace pokládána za nevyrovnanou, neschopnou... I když dneska už to je lepší, ale pořád jsou některý chlapi pěkný konzervy a nejradši by předstírali, že nic takového neexistuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ale jsem nevyrovnaná a neschopná v průběhu menstruace a nepřipadá mi to jako nic,m co bych měla popírat nebo se za to stydět...

      Vymazat
    2. Dobře, některé ženy nejspíš skutečně nevyrovnané jsou, ale to přeci neznamená, že by se to mělo zobecňovat. A podle mě ta nevyrovnanost částečně pramení z toho, že se nedostává podpora, žena je za to shazována, místo aby jí někdo něco povzbudivého řekl, tak se akorát dozví, že "je protivná, protože má krámy".

      Vymazat
  6. To může být opravdu zajímavé.

    OdpovědětVymazat