7. dubna 2012

Menstruační kalíšek

Konečně jsem si pořídila menstruační kalíšek a prožila s ním první cyklus a protože jsem z něj upřímně nadšená, tak se o to chci s vámi podělit.
Koupila jsem si Mooncup B. Kdybych se měla rozhodovat znovu, zřejmě bych sáhla po Lunette, protože by měl být měkčí a tudíž předpokládám, že zavádění by bylo trochu snazší. Alespoň první dva dny bylo zavádění nepříjemné, protože kalíšek má dost výrazný kraj a je tužší, než by měl být ten od Lunette, ale pár dnech už mi to tak hrozné nepřišlo.
I když bylo zavádění trochu nepříjemné, během nošení si nemůžu vůbec stěžovat, vůbec jsem nevnímala, že mám menstruaci, žádné obavy z protečení, žádný zápach, přemýšlení, jestli už bych měla tampon vyndat nebo jestli ještě chvíli vydrží. Prostě normální den jako každý jiný.
První dny jsem kalíšek vylévala třikrát denně, ke konci už jen ráno a večer.
Jsem ráda, že jsem se konečně rozhoupala, si ho pořídit a už se ho nikdy nevzdám.

12 komentářů:

  1. Já furt přemýšlím, zda o něm napsat článek. Používám mooncup už přes rok a nedokázala bych se vrátit do éry tamponu a vložek.. ty smrděj, bolej a svěděj.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, už jsem o něm tolik četla, ale neznala nikoho, kdo by používal a řekl mi zkušenosti s ním. Já si ho taky objednám... díky za tenhle článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě objednej! A první zavedení možná bude i lehce bolet, protože nervozita a zvědavost ničí uvolnění ale tím se nenech nijak zaskočit :)

      Vymazat
  3. Kristýna: Souhlas, už bych se taky nechtěla vrátit, tohle je fakt úplně o něčem jiném.

    potvůrka: Doufám, že budeš taky spokojená, hlavně to chce na začátku trpělivost a nevzdat to, pokud se objeví nějaký problém, zkusit to znovu.

    OdpovědětVymazat
  4. a to fakt nevyteče??? a na jak dlouho ten jeden je?

    OdpovědětVymazat
  5. Když se správně rozevře, což je dobrý zkontrolovat tak, že ho prstem objedeš dokola, tak nevyteče. A měl by vydržet několik let, cca do 1 roku by se investice měla vrátit.
    Zkus si pročíst tohle, jestli o tom přemýšlíš, sice jsou tam některé zkušenosti trochu negativní, ale to jen velmi zřídka, spíš bych řekla, že to je tím, že se ty slečny/paní po prvních neúspěších vzdaly. Možná že po prvním neúspěchu byly tak nervózní, že se jim to nepovedlo ani napodruhé a pak s tím prostě sekly. Chce to se toho moc nebát, nejlepší je to vyzkoušet prvně o víkendu, abys na to měla klid, mohla si s tím vlézt do sprchy a tak.
    http://www.kalisek.cz/zkusenosti-s-kaliskem.php

    OdpovědětVymazat
  6. uuuh, tak to mě přijde lehce jako nechutný nápad, nevím proč ... Vložky takřka nepoužívám, jen zřídkakdy slipové,jsem věrná tamponum, i kdyz také mají sve pro a proti, hlavne z hlediska hygieny apod. Kazdopádně, s tamponem si behem menstruace prijdu tak nejak "čistá" a to je pro me nejdulezitejsi. Vlozky mi prijdou uz docela jako predpotopni pomucka, kterou pouzivala prevazne generace pred námi plus dnesni báby ... a tohle to ve me tak trochu evokuje taky ... co je jednou v dobe menstuace v tele, musi jít za nekolik hodin zakonite do kose a ne to pouzivat na vickrat ... ale kazdopadne zajimavy clanek - u tebe o kalisku ctu a slysim poprve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já byla z větší části taky :) Když jsem si musela vybrat, co se mi zdá víc nechutné, vyhrávaly to tampony, nevim proč... I když dneska už jsem ráda, že nic takového používat nemusim.

      Vymazat
  7. Právě že tohle se mi zdá mnohem čistší, je to silikon, takže to na začátku menstruace vyvaříš a pak to po pár hodinách vyndáš, opláchneš a zase vrátíš, ten silikon je průhledný, takže vidíš, že tam nic nezůstalo, můžeš to omýt mýdlem, ale není to nutné. Hlavně to teda nikde nepokládáš, takže to jde prostě dovnitř, ven, pod vodu, dovnitř, ven...
    Hlavně se ti ke krvi nic nedostane, což u tamponů nezaručíš, zvlášť pokud s nimi jdeš plavat. Možná se to zdá nechutné teď, když o tom nic nevíš, ale když to používam, tak je to úplně o něčem jiném, teď už to mám druhý cyklus a prakticky o tom nevím, necítím se, nevnímám to, když jdu na záchod, prostě paráda.
    A když jsem o tom prvně řekla mamce, tak byla hrozně proti, ale když to viděla a vše jsem jí vysvětlila, tak nad tím začala taky uvažovat:)
    Je to nejspíš jen o překonání počátečního strachu a pochybností. Já teda rozhodně jsem spokojenější než s vložkami i tampony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě musím říct, že strčit se tam dá fakt ledasco. Otázka je na jak dlouho. Takže otázka velikosti, to je to, co řeším :(

      Vymazat
    2. Když to zavedeš správně (a možná až si na to po pár použitích zvykneš), tak to není vůbec cítit, takže se to tam dá strčit fakt na dlouho :)

      Vymazat