6. února 2012

Průvodce netestovanou kosmetikou aneb jak to dělám já podruhé

Tentokrát bych se ráda věnovala péči o pleť. Zde mám asi největším mezery, protože mám ještě přípravky z dřívějška. O to by to mohlo být pro vás zajímavější, protože tu bude vždy větší množství přípravků, nad kterými budu v budoucnu uvažovat.

Na čištění pleti používám dark angels od lush. Pokud máte citlivou pleť, doporučovala bych se poohlédnout po něčem jiném, možná po angels on bare skin. 100g stojí 250 korun a vydrží to hrozně dlouho. Zvlášť, pokud jste takoví flákači jako já. Dle mé spotřeby a frekvence užívání odhaduji, že při používání jednou týdně vydrží přibližně rok.

První věc, která mi chybí, je pleťová voda. Až si budu nějakou pořizovat, zřejmě se budu rozhodovat mezi měsíčkovou mastí od Lavery a meduňkovou vodou od saloos.
Lavera má certifikát BDIH a Vegan, takže této značky snad není nutné se obávat. Za 50ml zaplatíte něco přes 200 korun.
Saloos má certifikát CPK. 100ml vyjde na 120 korun. Vzhledem k ceně se asi přikloním k téhle.

Pleťové krémy jsou další věcí, kterou nemám netestovanou. Nikde jsem nenašla rozdělení na denní a noční krémy, ale na tom já si stejně moc nezakládám. Zřejmě si tedy koupím jeden, který budu používat v obou případech.
Jako favority jsem si zvolila dva krémy od lush - imperialis a celestial. Pak krém s vitamínem E od Jason a hydratační krém od Lavery.
Ty krémy od Lush stojí od 450 do 500 korun za 45 ml. Ten první je pro normální a smíšenou pleť, ten druhý pro citlivou, což sice nemám, ale už teď jsem se asi zamilovala do vůně vanilky (já vím, že krém se má vybírat podle jiných kritérií, ale můžete mi to mít za zlé?).
Jason krém stojí do 200 korun za 113g. Jason má HCS certifikát.
Lavera stojí něco přes 300 korun za 30ml.
Když koukám na ty ceny, asi vyhraje Jason.

Dále tu máme oční krém. Ten mám, nečekaně, od lush - enchanted eye cream. Stojí 475 korun za 50ml, což je na oční krém poměrně velké množství, které vydrží dlouho. Neodvažuji se hádat jak dlouho, ale vzhledem k tomu, kolik toho krému asi tak spotřebujete (moc ne) a kolik ho je, to vidím na rok minimálně. Není veganský (obsahuje medovou vodu), pokud vám na tom tedy záleží, zapátrejte jinde.

Pro odličovací přípravek se budu muset taky teprve rozhodnout. Mezi kandidáty řadím 9 to 5 od lush, meduňkový odličovací olej od saloos a měsíčkový čistící gel od lavery.
9 to 5 stojí 195 korun za 100ml, můžete koupit i větší, 250ml.
Se saloos se vejdete do stovky za 50ml a opět můžete pořídit větší balení.
Za laveru zaplatíte přes 200 korun za 75ml.

Poslední, co mě napadá, jsou balzámy na rty. Vybrala jsem double choc od lush, bambucké máslo od soloos, balzám na rty s bambuckým máslem od urtekram a jahodový balzám od lavery.
Za lush balzám dáte 225 korun za 10g.
U saloos asi 80 korun za 19ml.
Urtekram má 4g a stojí přes 100 korun.
Lavera vyjde do 100 korun za 4,5g.
Výhoda posledních dvou je, že je nemusíte nanášet prstem, takže je můžete nanést kdekoliv a kdykoliv.
Pokud nejste příliš útlocitní a věříte (jako já), že trocha špíny vás nezabije, nebo si před použitím prostě vždycky dojdete umýt ruce, můžete použít klidně i ty první dva.
Pokud jste vegani, v úvahu přichází z těchto výrobků pouze ten od lush. Urtekram a lavera obsahují včelí vosk, saloos lanolin. Nechtělo se mi to dál dohledávat, takže pokud zapátráte, možná i mezi těmito značkami najdete výrobky vhodné pro vegany.

Zběžně jsem se u všech výrobků podívala na složení a kromě těch, u kterých jsem to uvedla, by měly být všechny vhodné i pro vegany. Ale pokud na tom trváte, raději se ještě podívejte sami.
Zapomněla jsem na něco, co byste chtěli vědět? Jestli ano, nechte mi komentář, zahrnu to do dalšího pokračování.

Dodatek: Našla jsem veganské netestované oční krémy od 100% pure. 2 jsou veganské, 1 vegetariánský. Jsou sice dražší než ten od lush, ale pořád jsou levnější než některé testované (mám jeden od clinique a ten stál přes sedm stovek).

11 komentářů:

  1. Já teď akutně řeším odličování, používala jsem odličovací gel od YR. Trvám na gelu a musí být schopný odlíčit i make-up včetně řasenky. To bude asi oříšek. (A o řasence ani nemluvím, taky YR). Ten odličovací měsíčkový gel od Lavery mi nevyhovuje, špatné odličovací schopnosti a hrozně mi stahoval pleť. Od lavery mi nevyhovoval ani jeden krém na obličej. škoda. Výhodou je, že si člověk může koupit malé balení a otestovat to a ne platit velké peníze za něco, co mu potot stejně nevyhovuje. Ale našla jsem si super krém od Manufaktury, přírodní s certifikátem HCS (http://www.manufaktura.cz/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=8667), cenově je velmi dostupný a mojí pleti naprosto vyhovuje. Jinak používám od Saloos karité, mám rakytníkové a levandulové a obě jsou moc fajn. A taky jsem měla ráda krémy od Weledy, ale finančně jsou pro mě trochu moc drahé. Ty krémy od Jasona bych taky chtěla vyzkoušet. Lush by byla určitě skvělá alternativa, ale na rovinu, mě moc nevyhovuje a ke všemu je strašně drahý.

    Balzámy na rty jsou pro mě speciální téma, mám na nich závislost. Už nějakou dobu používám to od Saloos a jsem s ním maximálně spokojená. Jinak super jsou taky balzámy Balm Balm (http://www.najadashop.cz/anglicke-bio-balzamy-balm-balm/bio-balzamy-balm-balm/4997-geranium-balzam-na-rty-bio.html), ale jak jsem koukala, taky nejsou veganské, je tam včelí vosk. Jinak Lush je dobrá alternativa, ale mě moc nevyhovovuje a ke všemu je mi při mé spotřebě příliš drahý.

    Jinak můj top produkt, i když se to týká dekorativní kosmetiky, je tahle podkladová báze, kterou si mícháš s vlastním krémem a máš skvělý tónovacé krém (http://www.lushcz.cz/e-shop/katalog/95-podkladove-kremy.html)

    OdpovědětVymazat
  2. každopádně jsem šťastná za tvůj blog, nejen pro ty informace, ale hlavně proto, že jsem konečně objevila někoho, kdo smýšlí podobně jako já.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já si kupuju lush, protože vim, že vydrží dlouho. Teda alespoň vše, co jsem si tam kdy koupila, mi vydrželo dlouhou dobu.
    Ten balzám na rty budu muset taky pořešit nějak jinak, ten lush se mi moc nelíbí a radši bych něco v tyčince. Jinak manufaktura a balm balm mě ani nenapadli, vzala jsem to, co jsem našla na jedné stránce, abych se s tím nehledala příliš, i tak mi to zabralo spoustu času:) Ale díky za tip.
    Tu podkladovku od lush jsem dostala jako vzorek a je vážně super, mě to vyhovovalo i místo make-upu, jen pro sjednocení pleti.
    Teď jsem si nakoupila lily lolo dekorativku, ale řasenky bohužel nemají.
    S řasenkou mě napadá jen 100% pure - http://www.100percentpure.cz/dekorativni-kosmetika/rasenka/ a pak od lavery. Jinak jsem na žádnou asi nenarazila.

    OdpovědětVymazat
  4. od YR doporučuji na odličování očí toto - http://www.yves-rocher.cz/liceni/ostatni_kosmeticke_vyrobky_a_doplnky/expresni_odlicovac_s_chrpou_na_citlive_partie_oci

    Je to opravdu senzační a nikdy se Vám nestane, že Vás z toho budou pálet oči ;-)
    vydrží mi tak 3 měsíce každodenního používání


    Jinak se Saloos mám výborné zkušenosti snad se vším ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jelikož YR je testováno na zvířatech, tak se asi poohlédnu jinde.
    Na něco od saloos se časem chystám, ale co jsem projížděla například bambucká másla, tak to vidím buď na to 100% nebo na růžové. Ale to se ještě uvidí, teď to nespěchá:)

    OdpovědětVymazat
  6. Pred dvema dny jsem si hrde poridila sve prvni netestovane odlicovaci pripravky a to konkretne od Saloosu - odlicovaci olej Ruzove drevo a pletovou vodu Ruze, zatim jsem se s nimi odlicovala dvakrat, takze tezko soudit, ale pripadaji mi opravdu dobre :) Jinak uz asi pul roku pouzivam oblicejovy olej Ylang ylang od Saloos a taky jsem moc spokojena :) Co se tyce samponu a sprchacu, tam jsem presla na LUSH a u kosmetiky na Alverde a cim dal tim vice zjistuju, ze netestovana a prirodni kosmetika nejenze nikomu neskodi, ale me teda vylozene pomaha :) Tesim se na dalsi podobne ladene clanky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Další články budou snad brzy, doufám, že notebook dostanu zpátky co nejdřív (možná už tenhle týden?). Mám v plánu ještě 3 články, které by snad měly obsáhnout zbytek. Tak mi držte všichni palce, ať mi ten noťas vrátí brzy.

    OdpovědětVymazat
  8. tak ještě k balzámům na rty, tahle by měly být veganské: http://bangbag.cz/10-balzamy-hurraw, ale nezjišťovala jsem zatím, jestli je to pravda či jen marketingový tah. Takže to chce ještě ověřit.

    OdpovědětVymazat
  9. Na jeden jsem koukla a podle složení veganský je. Sice asi nemají žádný certifikát o netestování, ale jelikož jsou to prakticky jen směsi olejů, tak proč by je testovaly, že jo:) Tak možná nějaký vyzkouším, teď jen vybrat který:)

    OdpovědětVymazat
  10. Zkoušela jsem krémy od raw gaia. Připadaly mi dobré. Mám od nich i odličovač a pleťovou vodu.

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za tip, třeba se mi bude časem taky hodit:)

    OdpovědětVymazat