18. února 2012

DIY - kanzaši kytka

Dnes jsem si pro vás připravila návod na japonský skládaný květ kanzaši. Vlastně jsem si ho připravila spíš během své nepřítomnosti, protože jsem neměla nic lepšího na práci. Přiznávám, že jsem na tom notebooku prostě závislá. Celé dny si číst je sice fajn, ale dělat jenom to nejde. Na to, abych šla do práce, byla venku až přílišná kosa. Školu mám dva dny v týdnu a to ještě jen v případě, že za jeden den počítám ty dvě hodiny, na které se tam objevím. Na druhou stranu jsem za ten týden a půl stihla tolik věcí, které bych normálně dělala asi tak 2 měsíce. A jednu z těch věcí vám teď ukážu.

Na jeden květ budete potřebovat:
  • kus látky (můžete rozstříhat třeba staré triko, o kterém víte, že už ho nepoužijete),
  • nůžky, 
  • pravítko 
  • špendlíky,
  • jehlu a nit,
  • lepidlo na textil (nebo nějaké jiné, se kterým se dá lepit látka, možná by posloužil i herkules),
  • korálky,
  • případně náprstek.

Vystříhejte si z látky 6 až 8 čtverců o velikosti 5 cm (tuhle velikost jsem použila na tenhle květ, pokud chcete květ o jiné velikosti, čtverce zmenšujte či zvětšujte po libosti). Průměr květu odpovídá přibližně hraně jednoho čtverce. Počet čtverců závisí částečně na gramáži použité látky, pokud použijete měkkou látku, můžete jednotlivé okvětní lístky přizpůsobit, já jsem použila bytovou látku z IKEA a tam už to přizpůsobování moc nejde, takže jsem místo zamýšlených 6 lístků použila 7.

Látku přeložte úhlopříčně napůl.

Rohy u delší strany přiložte k prostřednímu a sešpendlete.

Květ otočte a přebytky látky ohněte dovnitř, druhý přeložte přes první a špendlíkem přichytněte.

Zopakujte pro všechny okvětní lístky.

Připravte si nit, pokud možno v odpovídající barvě látky. Já jsem měla jen bílou a uznejte, že to nevypadá úplně precizně. Ale ve výsledku nic vidět není a protože jsem si jí dělala pro svou potřebu a nikomu jí nechci prodávat, tak to zas tak moc nevadí. Pokud ale jste puntičkářky, doporučuji si tu správnou barvu někde sehnat.
Sešijte "špičku" okvětního lísku.

Sešijte přebývající kraje látky k sobě (nechci vás podceňovat, ale nepřišívejte ten kraj ke zbytku květu, skutečně sešijte jen ty kraje).

Takhle vypadá výsledný okvětní lístek.

Dejte je vedle sebe a pokud máte pocit, že je lístků málo a že nepůjdou moc přizpůsobit, přidejte ještě jeden.

To je lepší, ne?

Sešijte lísky za kraj k sobě.

Mezi okvětní lístky naneste lepidlo. U toho textilního, které jsem použila já, se má asi minutu nebo dvě počkat a pak k sobě slepované části přitisknout.

Připravte si korálky, kterými budete chtít květinu ozdobit (a zamaskovat tu patlaninu uprostřed).

Doprostřed květu jsem nanesla lepidlo a po chvíli na něj přichytila korálky.
Co na to říkáte?

6 komentářů:

  1. moc pěkně vytvořeno..často někdo ukáže návod a vypadá to, jako by to uklohnilo prase. A navíc by se mi nějaká taková kytka hodila...takže děkujuuu a vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. No, tak ono tohle taky nevypadá úplně ideálně, ty lístky mi trochu rotujou:D A opatlala jsem ten černej korálek, ale tak snažila jsem se, aby to bylo ucházející, vždyť to budu nosit, že jo:)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká! Já kdysi udělala tu s špičatými lístky, ale nedodělala jsme to a furt to nemá sichrajsku. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na tu se špičatými lístky se teprv chystám, tak možná za půl roku:D Jinak tuhle jsem nalepila na psaníčko, takže přidělávání špendlíku mi odpadlo:)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné, taky musím zkusit... Vypadá to ale pěkně pracně :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ani ne, akorát pokud je látka moc měkká, tak se bude možná blbě střihat, ale tak trocha trpělivosti se vyplatí. Zabrala mi asi tak hoďku i s focením, takže to tak horké nebude:)

    OdpovědětVymazat